ضرر خوردن گوشت حیوانی که به درستی ذبح نشده، چیست؟
داستان ها و معجزات قران
ضمن تشکر از استاد عزیزم اقای احمد شفازاده که در راه اندازی این سایت مرا راهنمایی کردند

ضرر خوردن گوشت حیوانی که به درستی ذبح نشده، چیست؟

»

یک نویسنده و محقق دینی گفت: لقمه حرام دین و عقیده انسان را فاسد می‌کند و باعث می‌شود که انسان دین خود را از دست بدهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌ ابوطالبی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که «اسلام درباره تغذیه نکات مهمی دارد» اظهار کرد: انسان از دو بخش جسم و روح تشکیل شده است و از آنجا که تغذیه علاوه بر جسم در روح هم تاثیرگذار است در مورد آن توصیه‌های ویژه‌ای از سوی اسلام شده است.

وی گفت: بر اساس روایاتی از ائمه، خوردن یک‌سری از غذاها باعث حسن خلق و آرامش روح می‌شود و یا برعکس خوردن یکسری ازغذاها باعث قساوت قلب و تندخویی می‌شود و این نشان دهنده تاثیر تغذیه در روح است.

ابوطالبی با بیان این‌که «اسلام برای انسان ارزش زیادی قائل است» افزود: به دلیل همین اهمیت است که برای خوردن و آشامیدن وی شرایطی قرار داده است، در آیه 51 سوره مومنون انسان‌ها را به خوردن غذاهای پاکیزه دعوت می‌کند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: آیه 168 سوره بقره روی دو نکته تاکید زیادی دارد یکی اینکه غذای انسان حلال باشد و دیگر اینکه طیب باشد؛ این آیه نشان از این دارد که هر چیز حلالی‌ هم نباید بخوریم علاوه بر حلال بودن پاکیزه بودن آن نیز مهم است.

وی در ادامه با بیان این‌که «تمامی این‌ها برای سلامتی جسم و روح انسان مفید است» خاطرنشان کرد: در این راستا ذبح کردن حیوان هم شرایطی دارد مثل اینکه حتما باید "بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحیم" را ذکر کرد، چرا که برای هرکاری بردن نام خدا مهم است؛ حیوان باید رو به قبله باشد؛ از شیء آهنی کاملا تیزی استفاده شود تا حیوان آزار زیادی نبیند؛ رگ‌های گردن حیوان به طور کامل قطع شود، تمامی این‌ها از یک فلسفه خاصی برخوردارند و دلایل آن در علم پزشکی امروز هم ثابت شده است.

ابوطالبی تصریح کرد: این که می‌گویند رگ‌های گردن حیوان باید به طور کامل قطع شود به دلیل این است که اگر خونی در بدن حیوان باقی بماند برای سلامتی انسان مضر است.

این نویسنده و محقق دینی تاکید کرد: در روایات اسلامی تاکید شده حیوانی که ذبح نشده و مرده است، نخورید چرا که چند‌ین ضرر برای بدن انسان دارد، به طور مثال بدن انسان را دچار ضعف می‌کند؛ باعث عقیم شدن انسان می‌شود؛ احتمال مرگ ناگهانی را افزایش می‌دهد -مثل سکته‌های قلبی و مغزی که امروزه در جامعه داریم - و آثار زیان‌بار دیگری نیز دارد که در روایات اسلامی به آن اشاره شده است.

وی در ادامه با اشاره به این‌که «خوردن اینگونه حیوانات آثار بدی بر روح انسان می‌گذارد» گفت: از جمله این آثار این است که دعای انسان مستجاب نمی‌شود. در روایتی از پیامبر اکرم (ص) داریم که می‌فرماید: برای اجابت دعا دو نکته مهم را باید رعایت کنید یکی این که چیزهایی که می‌خوریم طاهر و پاک باشد و دوم اینکه حلال باشد. نباید شکم خود را از حرام پر کنیم یعنی غذایی که می‌خوریم باید پاک و حلال باشد.

ابوطالبی در ادامه با بیان این‌که «خوردن گوشت حرام باعث قساوت قلب می‌شود» گفت: امام حسین(ع) در روز عاشورا وقتی شرایط دشمن را می‌بیند به آنها می‌گوید "شکم‌های شما از حرام پر شده است که حتی کلام امام معصوم روی شما تاثیرگذار نیست".

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان گفت: نکته اصلی و اساسی که در خوردن لقمه داریم این است که لقمه حرام دین و ایمان انسان را فاسد می‌کند و باعث می‌شود که انسان دین خود را از دست بدهد، همانگونه که در تاریخ درباره یکی از خلفای عباسی نقل شده است که به فردی پیشنهاد دو سمت قضاوت و معلمی فرزندانش را می‌دهد، ولی او به خاطر حفظ دینش نمی‌پذیرد ولی بعد از اینکه پیشنهاد غذا خوردن با خلیفه را می‌پذیرد آن دو سمت قبلی را هم می‌پذیرد و نشان از این دارد که لقمه حرام می‌تواند تاثیر زیادی روی انسان بگذارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید...ضمن تشکر از استاد عزیز و بزرگوارم اقای احمد شفا زاده که در ساخت و راه اندازی این وبلاگ مرا تشویق و راهنمایی کردند.. در عصري که گستره اطلاعات و دانش لحظه به لحظه فزون‏تر مي‏شود، بشر ناگزير از ايجاد نظام‏هاي قوي و منسجم اطلاع‏رساني است. در هر رشته روزانه صدها کتاب، مقاله، پايان‏نامه، نرم‏افزار و ديگر منابع اطلاعاتي توليد مي‏شود که هر يک سخني نو براي گفتن دارد و محققان نيز از محتواي آن بي‏نياز نيستند. در اين عرصه تنها ياريگر پژوهشگران پايگاه‏هاي اطلاع‏رساني هستـند ..هدف از راه اندازی این وبلاگ ترویج فرهنگ اطلاع رسانی و وبلاگ نویسی قرانی و استفاده از ابزارهای به روز برای تبلیغ دین اسلام است
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان قران و آدرس quranislam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 35
بازدید دیروز : 9
بازدید هفته : 76
بازدید ماه : 76
بازدید کل : 67735
تعداد مطالب : 50
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1


زیارت عاشورا